1 Mart 2013 Cuma

Badem taşları

Çocukken halamların Altınoluk'ta ki evleri bana çok değişik gelirdi.Babannemin evi de bir köy eviydi ama halamlarınki bir başkaydı sanki.Daha sonraları büyüdükçe öğrendim ki halamların evi gibi başka evler de varmış köyde.Onlara Rum evi diyorlardı.
Yani mübadeleden önce o köyde yaşayan Rumlar tarafından yaptırılmış evler.
Halamların evinde bana en değişik gelen şey yerdeki badem taşlarıydı.
Yalınayak basınca hafiften ayağımı acıtırlar, tüm ağırlığımı vermeden kuş gibi sekerek üstlerinden geçerdim.Aralarında büyük dere taşlarının da olduğu bu giriş zemini , halamın Rum evinden aklımda kalan en net ayrıntı.
Birkaç sene önce babamların köyde yaptırdığı evin bahçesinde, badem taşlarından yapılmış zemin parçasını görünce ,üzerinde yalınayak yürüyüp halamın eski evindeki çocukluğumu hatırladım.
 
badem taşlarından zemin

badem taşlarıyla güneş

halamın evi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder